tirsdag den 25. august 2009

Laeg en haand i luften

Dagens Whitney Houston vil sætte dig ned og fortælle dig alt om hendes beklager og vinterens storme hun lidt, og hvordan hun er ikke bygget til at bryde og hvorfor du bør tage hende tilbage ligesom hun aldrig tilbage, men intet har vi hørt så langt forud for Jeg ser at du har solgt over temaet triumferende tilbagevenden samt \ "Million Dollar Bill. \" Telling er en ting (en ting, som ofte føles boligen), men \ "Million Dollar Bill \" i stedet viser Whitney går videre til glæde. Det er ligesom en Sonic lommetørklæde til skamplet op tåreperser ballader, der er sivet ud i de seneste måneder.

Det er også perfekt. Klart, hvad Clive Davis, producent Swizz Beatz, forfatter Alicia Keys og Whitney går her, er at skabe sin egen \ "Just Fine \": en aldersrelaterede fald uptempo sang, som børnene kan nyde også. Det kunne arbejde i en bil kommercielle eller ved afslutningen af nogle Tyler Perry filmen, når alt fungerer, og familien bliver ned for at danse sig off-skærmen. \ "Just Fine \" slog mig som slap dog. Det var en Diskotek spor, der blev slags flov om sig selv, give afkald på den tunge orchestration og 4 / 4 beats det bad om og afregning for noget hånd klappede og forholdsvis minimal. Gennem lånoptagelse stærkt fra Loleatta Holloway's \ "Vi bliver stærkere, \" Swizz har udformet en jam for Whitney, der falder ret mellem Philadelphia lyd og disco. Den flamboyance er på et overraskende minimum. Udgangsmaterialet som unobvious som havende en diva gerne Whitney synge over et spor at stomps så kraftigt er en no-brainer.

Og om at synge, se: hendes stemme er anderledes end det var i hendes prime. Det lyder reedy og trætte med alderen, ligesom ømme ben om morgenen. Den knoglemarv er der stadig, men hvad der er omkring det er sprødt og splittede. Det er sandsynligvis aldrig igen vil flip og svæve gennem luften for os, men det er OK. Det lyder boet-in. Det lyder menneskelige. Tilbage i dag, Whitney ikke behøver at gøre så meget som en del hendes læber til at lyde som en million bukke, når alt kommer til alt, hun har været igennem, at hun kan føle, at man på alle er virkelig noget at synge om.

What's funny om dette projekt er, at før det er solgt endnu en kopi, dens vinkel er succes. Andre vente for folk til at udtale sig om deres ankomst; Whitney udtrykkeligt bebuder hendes comeback. Hvis du kan mave selvstændige fest, der er noget værd beundrende med at definere succes med andre midler end numre. (Det er også sikkert klogt, betragtning af, hvordan det registrerer salg i'09.) Hvorvidt Whitney gør musikken værd at lytte til igen signaler en præstation formentlig afhænger af, hvor meget du holder af hende i første omgang. Men jeg fortælle dig hvad: når alt kommer til alt det lort - skilsmissen, revnen den, den tilsyneladende ødelagt stemme, de Ray J - hvis selv en tiendedel af den exuberance hun projekter på \ "Million Dollar Bill \" er oprigtigt Dette er alle comeback at hun behov.

Ingen kommentarer: