mandag den 27. april 2009

Aktion for Transit Issues District 4 Scorecard

Aktion for Transit (ACT) har udgivet deres scorecard til Distrikt 4 kandidater. DOKUMENT samsponsoreret en debat sammen med Sierra Club i Wheaton og indsamlet spørgeskemaer fra de kandidater, som alle vi har lagt ud på denne blog.


Vi spurgte DOKUMENT formand Ben Ross to spørgsmål om scorecard.

Q: Hvorfor Lamari få et Nej for Metro Fællesskabers mens Navarro og Kramer få et ja?

A: Lamari har været modstander af transit-orienteret udvikling omkring Glenmont og tilbød ingen eksempler på kontroversielle projekter støttede han andetsteds. (Downtown Silver Spring ikke kan anerkendes som kontroversiel.) I spørgeskemaet, Navarro blev støttet af mere transit-orienteret udvikling generelt og specifikt på Glenmont. Kramer var mindre specifik i sit spørgeskema og ikke specifikt rettet Glenmont, men baseret på hans samlede registrerer vi forudse, at han vil støtte ny udvikling omkring Metro stationer.

Q: Hvorfor Navarro få Ja, Kramer få et nummer og Lamari få en Uudnyttede om Grøn Vækst?

A: Det var hovedsageligt baseret på det første spørgsmål besvares 5B i spørgeskemaet. Det, der bekymrer os, er amtet tidligere tradition for at anvende vaporware transitways, der aldrig får bygget til at begrunde, hvad der viser sig at være auto-orienterede planløse vækst udvikling. Dette brev indeholder vores holdning - se især tabellen på side 3.

Kramer's svar var: "Hvis føderale kriterier for finansiering FTT vil give mulighed for opførelse af FTT forud for den planlagte udvikling indgår i ovennævnte masterplan områder, så jeg vil støtte sådanne bestræbelser." Nå - Alle ønsker at få føderal penge og bygge FTT ret væk, er spørgsmålet, hvad man skal gøre, hvis pengene ikke er til rådighed. Vi fortolkes dette svar således, at hvis finansieringen ikke er på plads for FTT, han ikke ville støtte en forsinkende faktor i udviklingen.

Navarro's svar var, at selv om hun ikke ville vente, indtil jernbanelinje er faktisk bygget før udviklingen begynder, hun ville insistere på at have finansieringen foret op og en klar tidsplan. Det er primært ACT's position som det fremgår af brevet Jeg forbundet. Det er, hvad amtet gør med mellemstationer krav til veje og - ud over fordelene ved de veje i spørgsmålet - det har virket i den forstand, at enten den udvikling er blokeret eller vejene faktisk få bygget. Lamari svar er udtrykkeligt ubeslutsomme.

Begge disse blev i høj grad baseret på spørgeskemaer, ved hjælp af forhandling og andre offentlige erklæringer om en afklaring, hvor det er nødvendigt. F.eks Goldman ikke rigtig komme på, hvad vi ønskede at lære i sit spørgeskema svar om udvikling nær Metro, men i den debat, han var klart, at han troede nye udvikling bør ledes væk fra Metro stationer gerne Silver Spring og Bethesda og mod områder langt fra Metro gerne Burtonsville og Sandy Spring.

Editor's Note: Vi præsenterer Tabel 3 fra ACT's brev nedenfor. Tjek hvor mange værdige transit projekter er gået i stå.


Ingen kommentarer: