onsdag den 13. oktober 2010

Geeking med Greg administrivia

Denne blog gik nogle sjove milepæle for nylig. Det bare havde de seks års jubilæum, logning over 1500 stillinger i sin levetid.

Da jeg startede denne blog i 2004, jeg ønskede at bringe personalisering til information. Ligesom personalisering og anbefalinger hjælpe folk med at opdage, hvad de ønsker i en massiv produktkatalog, tænkte jeg personalisering og anbefalinger kan hjælpe tæmme de oplysninger vandløb, der oversvømmer over os. I løbet af de næste fem år, skrev jeg på denne blog som jeg arbejdede på en individualiseret nyheder, personaliseret søgning, og personligt adresseret reklamemateriale.

Regelmæssige læsere har måske bemærket, at indlæg på denne blog har bremset en fair bit i løbet af de sidste år. I store del, er det, fordi jeg ikke længere arbejder på personlig søgning eller personlig reklame, heller ikke mit arbejde stadig drage fordel af tracking, hvad der foregår i informationssøgning forskningsverdenen.

Jeg forsøger hårdt på at holde denne blog på emnet. Min plan er at have indlæg her fortsat at fokusere på personlige oplysninger, måske en smule på videnskabelige afhandlinger, men det meste spore mere aggressiv flytter på internettet giganter mod personlig søgning og annoncering. Men det betyder stillinger vil fortsat være temmelig sjældne.

Hvis du af en eller anden grund kan du ikke få nok af geeking med mig, hvis du virkelig skal have mere, kan du overveje at spore, hvad jeg læser mere generelt ved at følge mig i Google Reader. Jeg bruger den delte elementer der som et link blog og kommentere bredt der på mange emner.

Også på dette sjette jubilæum, glæder jeg mig feedback på, hvad du kan nyde at se mere af på denne blog, især fra lang tid læsere. Har du oftest lide bedømmelserne af forskningsrapporter (hvilket mange har fortalt mig, er en stor tidsbesparende)? Henvendelse om begivenheder i branchen (som kan være Snark, men måske nyttigt Snark)? Har du de stillinger, for at være for lange eller for sjælden? Har du ligeglad med, om denne blog bliver på emnet personlige oplysninger? Hvis der er noget, du vil have mere af, så lad mig det vide i kommentarerne!

Ingen kommentarer: